ANTALYA GÜNDOĞMUŞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMLARIMIZ BAŞLADI

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMLARIMIZ BAŞLADI

        Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan "Okul Temelli Mesleki Gelişim Programları" kapsamında Gündoğmuş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak tüm okul ve kurumlarımızda öğretmenlerimiz için toplm 6 adet  seminer programı hazırlandı.Bugün Merkez İlkokulumuzda  çalışmalar başladı. Seminerler 20 Aralık 2022 tarihine kadar devam edecektir. İlçemizde Okul Temlelli Mesleki Çalışmalara katılacak toplam öğretmen sayısı 55 'i bulmuş olacaktır.Katılım sağlayan   tüm öğretmenlerimize,şefimize,  öğretim görevlilerimiz ve eğitim yönticilerimize  teşekür ederiz.Aşağıda İlçemiz geneli yapılacak OTM Seminer Listesi çıkarılmıştır.

1-Kendinizle Yüzleşme Semineri Rehber Öğretmen Duygu BARIŞ

Şehit Orman Mühendisi Abdullah Aydın Yatılı Bölge Ortaokulu

2- Müze Kiti Eğitimi Mesleki Gelişim Semineri

Tarih Öğretmeni Emrullah EREN  Gündoğmuş Anadolu Lisesi

3-Okuryazarlık ( Bilgi ve İnternet Okuryazarlığı) Semineri

İlçe Milli Eğitim Müdür V. Ercan ALBAY Şehit Orman Mühendisi Abdullah Aydın Yatılı Bölge Ortaokulu

4-Etkili Zaman Yönetimi ve Etik Semineri M.Erkan ERGEN Şube Müdürü

Merkez İlkokulu 

5-Protokol Kuralları Semineri M.Erkan ERGEN Şube Müdürü Merkez İlkokulu 

6-Münazara ve Hitabet Kadir KATAR Gündoğmuş Anadolu Lisesi

    İlçemiz Merkez İlkokulunda bugün gerçekleştirilen OTM Seminer sunumu ve derlediğimiz bilgiler aşağıda çıkarılmıştır.

 

GÜNDOĞMUŞ MERKEZ İLKOKULU

2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI  MEB OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM SEMİNERİ ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ VE ETİK

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan yönetici, öğretmen ve diğer personelin "Etkili Zaman Yönetimi ve Eğitimciler İçin Mesleki Etik İlkeler" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.

·        Eğitimciler için mesleki etik ilkeleri

·        Etik kavramı

·        Etik mevzuatı

·        Zaman yönetiminin önemi

·        Zaman yönetimi teknikleri

·        Zaman yönetiminde planlamanın önemi

·        Zaman yönetiminde planlamaya yönelik örnek uygulama

·        Zaman yönetimi matrisini  (önem ve öncelik tablosu)

·        Etkin zaman yönetimi, toplantı yönetimi ve iş yönetimi ilişkileri

·        Zaman tuzakları

·        Kişisel ve kurumsal gelişmenin zaman yönetimi ile ilişkisi

·        Alanı ile ilgili konu ve kavramları analizi

·        Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırma

·        Alanın öğretiminde kullanılabilecek farklı strateji, yöntem ve teknikler

·        Planları alanının öğretim programına uygunluğu

·        Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan beceriler

·        Öğretme ve öğrenme sürecinde zamanı etkin kullanma

·        Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenme

·        Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanma

·        Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açık olma

·        Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunma

Zaman Yönetimi Eğitimi ile şunları öğreneceksiniz:

  • Zamanı yönetmeyi,
  • Doğru planlama ile zamandan tasarruf yapmayı,
  • İş dışında kendinize özel vakit ayırmayı,
  • Etkili zaman yönetimi tekniklerini 

Zaman Yönetimi Eğitimi Nedir?

Zaman yönetimi; üretkenliği ve verimliliği arttırmayı amaçlayan, gündelik yaşamda yaptığınız eylemlere doğru zamanı ayırmanızı sağlayan ve zamanı bilinçli bir şekilde kontrol etmenize yardımcı olan bir yöntemdir. Zaman yönetiminin sadece iş ve çalışma etkinlikleri için kullanıldığı düşünülse de bu yaygın düşünce yanlıştır. Özellikle günümüzde zaman yönetimi ve planlama, şahsi aktiviteler için de kullanılan bir yöntemdir. Zaman yönetimi eğitimi ise tüm bunları yapabilmenize ve doğru bir şekilde planlamanıza yardımcı olan bir eğitimdir. 

Zaman Yönetimi Eğitiminde Hangi Teknikler Anlatılır?

Zaman yönetimi eğitimi için kullanılan bazı teknikler şunlardır:

  • Planlama
  • Dağıtma
  • Hedefi belirleme
  • Zaman analizi
  • Önceliklendirme
  • Hedef ve görev belirleme

Zaman Yönetimi Eğitimi Neden Önemlidir?

Zaman yönetimi eğitimi; temelde sizlere verimli çalışmayı ve zamanı etkin kullanarak yaşamayı öğretir. Eğitimde öğretilen zaman yönetimi; kişideki stres seviyesini düşürür, az zamanda verimli çalışmasını sağlar ve iş-sosyal yaşam arasındaki dengeyi en iyi şekilde kurmasına yarar sağlar. Tüm bunlar göz önüne alındığında zaman yönetimi ve planlama büyük bir önem kazanır. Çünkü zamanı doğru yönetememek, iş hayatında başarısızlığa, sosyal yaşamda ise birçok olumsuzluğa yol açar. Doğru ve etkin zaman yönetimi, bütün bireylerin gerekli başarı ve mutluluğa ulaşmasını sağlarken verimli ve kaliteli bir yaşamın da temelini oluşturur. 

ZAMAN YÖNETİMİ TEKNİKLERİ NELERDİR?

1.      Pomodoro tekniği

2.      Kanban tekniği

3.      Eisenhower matrisi

4.      Pareto prensibi 

Zaman yönetimi teknikleri bunlarla sınırlı değildir ancak en bilinen zaman yönetimi teknikleri yukarıda sıralananlardır.

1. Pomodoro Tekniği

Zaman yönetimi tekniklerinden ilki pomodoro tekniğidir. Pomodoro tekniği, çalışırken belli aralıklarla mola verme ve bu molaları dinlenerek değerlendirme şeklindeki bir zaman yönetimi tekniğidir. 20 dak odaklanıp 5 dakika aktif dinlenme yapmak vb.

2. Kanban Tekniği

Zaman yönetimi teknikleri arasında Kanban tekniği de bulunur. Kanban tekniği; yapılacak işlerin, yapılmakta olanların ve bitirilen işlerin yazılması yolu ile uygulanan bir zaman yönetimi tekniğidir.

3. Eisenhower Matrisi

Zaman yönetimi teknikleri listesinin üçüncü sırasında bulunan Eisenhower matrisi ise ABD Başkanı David Eisenhower tarafından geliştirilmiştir. Eisenhower matrisi, bitirilmesi gereken işleri aciliyet ve önem durumuna göre dört kategoride listelemeyi içeren bir zaman yönetimi tekniğidir.Eisenhower matrisinde işler acil ve önemli, acil değil ve önemli, acil ama önemsiz ve acil değil ve önemsiz olmak üzere dört gruba ayrılır.

4. Pareto Prensibi

Zaman yönetimi teknikleri arasında Pareto prensibi de bulunur. Pareto prensibi, görevlerin %80'inin %20'lik zaman içerisinde bitirilmesi, kalan %20'lik kısmın ise zamanın %80'i kullanılarak bitirilmesi şeklinde uygulanan bir zaman yönetimi tekniğidir.

Zaman Tuzakları (Zaman Tuzağı Kavramı)

Zamanın etkin kullanımının önündeki engellere zaman tuzağı denir. Satış temsilcisi vaktini daha etkin ve verimli kullanabilmek için zaman tuzaklarına dikkat etmelidir. Zamanı verimli kullanmayı bir alışkanlık haline getirmelidir. Onun başarısı tuzaklardan kaçınmasına bağlıdır. Zaman tuzakları çeşitli faktörlerden kaynaklanır. Bu tuzakları İşten, kişiden, örgütsel yapı ve yönetim anlayışından kaynaklanan tuzaklar olmak üzere dört grup da toplamak mümkündür.

1.      Kişiden Kaynaklanan Zaman Tuzakları:

  • Öz disiplin yokluğu,
  • Bireysel hedeflerin belirsizliği,
  • Erteleme, oyalama ve kararsızlık,
  • Kendine aşırı güven veya güvensizlik,
  • Hayır diyememe ve aşırı sosyallik
  • Hafife alma ve ön yargılar,
  • Önceliklerin belirsizliği,
  • Stres ve zaman baskısı,
  • Olumsuz kişisel tutum,
  • Alışkanlıkların kontrolünde olmak,
  • Güç olandan kaçınmak.

2.      İşten Kaynaklanan Zaman Tuzakları:

  • Uzun ve sık telefon görüşmeleri,
  • Beklenmeyen ziyafetler,
  • Yetersiz sekreterlik hizmetleri,
  • Gereksiz toplantılar,
  • Örgütsel belirsizlik,
  • Kriz durumları.

3.      Yönetim Anlayışından Kaynaklanan Zaman Tuzakları:

  • Yetki devrinden kaçınma,
  • Yetersiz iletişim,
  • Yönetsel hedeflerin belirsizliği,
  • Koordinasyon eksikliği,
  • Aşırı veya yetersiz yönetim,
  • Açık kapı politikası.

4.      Örgütsel Yapı ve Politikalardan Kaynaklanan Zaman Tuzakları:

  • Sağlıksız çalışma ortamı,
  • Bürokrasi ve Büro Patoloji
  • Merkezi ve hiyerarşik örgüt yapısı.

ETİK MEVZUATI

§  Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi

§  Eğitim-Öğretim Hizmeti Verenler için Mesleki Etik İlkeler 2013/29

§  Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik

 

EĞİTİM -ÖĞRETİM HİZMETİ VERENLER İÇİN MESLEKİ ETİK İLKELER I-ÖĞRENCİLER

İLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER

1.      Sevgi ve Saygı Eğitim ve öğretim faaliyetleri başlangıcından son aşamasına kadar, sevgi ve saygı üzerine dayandırılır. Eğitimci; herhangi bir düzey farkı ve eksikliği gözetmeden bütün öğrencileri severek, sevdiğini hissettirerek, onlara sevgiyi aşılar. Küçüklere karşı sevginin, büyüklere karşı saygının önemini anlatırken öncelikle kendisi örnek olur, öğrenciyi utandıracak, onurunu kıracak söz ve davranışlardan hassasiyetle kaçınır. 2. İyi Örnek Olma Eğitimci; söz, davranış, hal, hareket ve görüntüsü ile öğrencilere iyi örnek olur, bilgi birikimiyle öğrencilerde öğrenme istek ve azmini uyandırır. Kötü örnek oluşturacak tutum ve davranışlardan kaçınır. 3.Anlayışlı ve Hoşgörülü Olma Eğitimci, özellikleri bakımından farklılık gösteren bütün öğrencilere diğerleri gibi anlayış ve hoşgörü ile yaklaşır. 4. Adil ve Eşit Davranma Eğitimci; mesleğini icra ederken öncelikle insan haklarına saygı duyarak; ırk, dil, din, renk, siyasi görüş ve aile statüsü gözetmeden, öğrencilere adil ve eşit davranır. Öğrencilere eğitim-öğretim fırsatlarından adil yararlanma hakkı tanır, her öğrenciye eşit şekilde ilgi göstererek onların iyi yetişmelerini sağlar. 5. Öğrencinin Gelişimini Gözetme Eğitimci; öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal, kültürel ve ahlaki gelişimlerini gözetir, bu doğrultuda öğrencileri ile samimi ve güvene dayalı iletişim kurar. Derslerde öğrencilerin kendini rahat bir şekilde ifade etmesi, derse katılımları konusunda onları cesaretlendirir. Bedenen ve ruhen sağlıklı, iyi ahlaklı, kendine güvenen, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek için gereken çabayı gösterir. 6. Öğrenciye Ait Bilgileri Saklama Eğitimci; öğrenciyle ilgili edindiği bilgilerin gizliliğine riayet eder, yasal zorunluluklar ve acil durumlar dışında bu gizli bilgileri korur ve kimseyle paylaşmaz. Öğrencinin özel hayatına ait bilgileri, ailesinin dışında kimseye açıklamaz. 7. Menfi Psikolojik Durumları Yansıtmama Eğitimci; kişisel, ailevi ve çevresel nedenlerle üzüntü, sıkıntı, mutsuzluk gibi kişisel durumlarını öğrencilere yansıtmaz ve onları açıklamaz. 8. Kötü Muameleden Kaçınma Eğitimci; öğrencinin beden ve ruh sağlığını, fiziksel, sosyal gelişimini ve eğitimini olumsuz yönde etkileyecek şekilde davranmaz. Bir öğrencinin okul içinde ve okul dışında kötü muameleye uğradığını fark ettiğinde gerekli tedbirleri alır, durumu yetkili makamlara bildirir.

2.      II-EĞİTİM MESLEĞİNE İLİŞKİN ETİK İLKELER 9. Mesleki Yeterlilik Eğitimci; saygın ve onurlu bir mesleğin mensubu olduğu bilinci ile hareket eder. Görevinin gerektirdiği bilgi, nitelik ve yeteneklere sahip olabilmek için, her türlü bilgiyi, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek gelişimini sürdürür. Mesleğini sevmediği izlenimini gösterecek davranışlardan kaçınır. 10. Sağlıklı ve Güvenli Eğitim Ortamı Sağlama Eğitimci, eğitim ve öğretim ortamında öğrenci sağlığını ve güvenliğini tehdit edebilecek her türlü unsurun ortadan kaldırılması konusunda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir, eğitim ve öğretimin güven ve düzen içinde yapılmasını sağlar. 11. Mesai ve Ders Saatlerine Uyma Eğitimci, mesai ve ders saatlerine titizlikle uyar; derse geç girerek, dersten erken ayrılarak ya da gerçeğe aykırı mazeretler üreterek eğitim sürecini kesintiye uğratmaz. Ders saatlerini etkin ve verimli kullanır. Dersten geç ayrılmak suretiyle öğrencinin dinlenme hakkını engellemez. 12. Hediye Alma Eğitimci, Öğretmenler Günü gibi özel gün ve haftalarda verilen, maddi değeri olmayan sembolik nitelikteki hediyeler hariç, mesleki kararını ve tarafsızlığını etkilemesi muhtemel herhangi bir hediyeyi kabul etmez. 13. Kişisel Menfaat Sağlama Eğitimci, mesleki nüfuzunu kullanarak kişisel menfaat sağlamaz; kurum kaynaklarını, araç ve gereçlerini kişisel amaç için kullanmaz. Yardımcı ders kitabı ve diğer araç gereçleri sadece öğrencilerin gelişimini gözetmek üzere tavsiye eder. Bunun dışında bir gerekçeyle, çıkar sağlama amaçlı istek ve yönlendirmelerden kaçınır. 14. Özel Ders Verme Eğitimci, kanuni istisnalar hariç olmak üzere öğrencilere ücret veya başka bir menfaat karşılığı özel ders vermez. 15. Bağış ve Yardım Talebinde Bulunma Eğitimci, öğrenci ve velilerden bağış, yardım veya başka bir isim altında para yada eşya talebinde bulunmaz, bunlarla ilgili zorunluluk getirmez.

III- EĞİTİMCİLERLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER Eğitimci; meslektaşları arasında ırk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz. Meslektaşlarına, öğrencilerle ilgili güven sarsıcı veya önyargılı yaklaşmalara neden olacak şekilde telkin ve yönlendirmede bulunmaz. Meslektaşları ile ilgili edindiği bilgilerde gizliliğe riayet eder. Öğrencilerin huzurunda ve değişik ortamlarda meslektaşları aleyhine söz söylemez, olumsuz söz ve davranışlardan kaçınır. Meslektaşları ile öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim alması için işbirliği yapar, bu süreçte karşılaştığı sorunları okul yönetimi ile paylaşır.

IV-VELİLER İLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER Eğitimci, öğrencilerin sosyal, fiziksel, duygusal, kültürel, ahlaki, manevi ve düşünsel açıdan gelişimlerini sağlamak, beceri ve yeteneklerini ortaya çıkarmak için velilerle iyi iletişim kurar. Çocuklarıyla gerektiği gibi ilgilenmeleri konusunda velileri yönlendirir. Veliler arasında ırk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş, ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz.

V- OKUL YÖNETİMİ VE TOPLUM İLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER Eğitimci; öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim hizmeti almasını sağlamak için okul yönetimi ile işbirliği yapar, bu süreçte karşılaştığı sorunları yetkili birime bildirir. Kurum kaynaklarını etkili, verimli ve tutumlu kullanır. Topluma karşı pozitif ve aktif rol sergiler, sorumluluklarını yerine getirerek örnek olur. VI- OKUL YÖNETİCİLERİNİN; ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİLER VE VELİLER İLE İLİŞKİLERİNDE ETİK İLKELER Okul yöneticileri; eğitim ve öğretimin

sağlıklı ve güvenli bir ortamda yapılabilmesi için gereken önlemleri alır. Kurum kaynaklarının etkin, verimli ve tutumlu bir şekilde kullanılmasını sağlar. Öğretmenler, öğrenciler ve veliler arasında ırk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz. Öğretmenler, öğrenciler ve velilerin okulda yaşanan sorunları açık bir şekilde ifade etmesine imkân verir, sorunlara çözüm üretme konusunda gayret gösterir. Öğrencilerin eğitim ve öğretimiyle ilgili olarak velilerle olumlu ve sürekli iletişim kurar. Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde öğretmenler arasında eşitlik, tarafsızlık ve liyakat ilkelerine riayet eder.

M.ERKAN ERGEN

ŞUBE MÜDÜRÜ

Rasih Kaplan Mahallesi Gündoğmuş/ANTALYA - 0(242) 781 24 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.